سمت خدا

سمت خدا

معرفی ، نقد و بررسی کتب مذهبی سمت خدا
سمت خدا

سمت خدا

معرفی ، نقد و بررسی کتب مذهبی سمت خدا

کتاب: سرنوشت انسان (1) احتضار و عالم قبر

کد کالا6
دسته‌بندیمذهبی
تشییع و تدفین، مرگ و مردگان
مسعود عالی
مترجم
عطش
رقعی
1392
340
شومیز
تعداد صفحات270

توضیحات :

برای اهل سلوک شایسته نیست که بدون بررسی روایات اهل البیت علیهم السلام و دقت در سیره ی اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی ایشان سیری داشته باشند که بی شک کسی که از حیات ظاهری آل الله علیهم السلام خبر نداشته باشد از صاحب خبر هم خبری به او نخواهد رسید . لذا مناسب است تا دوستداران علم و معرفت حتماْ یکبار مجلدات اصول کافی را مطالعه کنند . همینطور جهت اعمال عبادی مناسب نیست که اهل معرفت اقبال الاعمال سیدبن طاوس (ره) را نداشته باشند . آیت الله بهجت (ره) می فرمودند : بزرگان معرفت ( ظاهراْ منظورشان آخوند ملاحسینقلی همدانی(ره) بوده است ) کسانی که کتاب اقبال را نداشتند راه نمی دادند . همینطور مفتاح الفلاح شیخ بهایی (ره) و المراقبات آیت الله ملکی تبریزی (ره) و مفاتیح الجنان آیت الله قمی(ره) که همه جا در دسترس هست اما خوانده نمی شود !

 ماجرای سرنوشت انسان بعد از خلع لباس دنیوی همیشه مساله ای بوده است که با ابهام - ترس و جذابیت همراه بوده است . حجت الاسلام مسعود عالی در برنامه ی سمت خدا در این باره جلساتی داشتند که ان جلسات به چند جلد کتاب مفید تبدیل شده است . عناوین این کتابها به ترتیب اینگونه است :

سرنوشت انسان ۱ ( از احتضار تا عالم قبر ) - سرنوشت انسان ۲ ( رجعت - برزخ و نفخه ی صور ) - سرنوشت انسان ۳ ( قیامت و حشر ) - سرنوشت انسان ۴ (شفاعت و صراط  ) - سرنوشت انسان ۵ (بهشت و جهنم)

این مجموعه حاوی آیات و روایات و بیانی روان است که برای تذکر و کسب علم و معرفت بسیار پرفایده هستند . این مجموعه را انتشارات عطش منتشر کرده است .

........................................................................

برای خرید کتاب اینجا کلیک نمائید.

........................................................................

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.